بـــا آگاهی و هدفمند حرکت کنید
مشاوره رایگان کنکور
مشاوره و برنامه ریزی رایگان کنکور
درباره وبلاگ


كنكور واقعه ي مهمي در زندگي خيلي ازماهاست و يه جورايي سرنوشتمون رو تعيين ميكنه ميزان زحمتي كه شخص توي يك سال ميكشه كم و كيف يك عمر زندگي اون رو رقم ميزنه اما فقط زحمت كشيدن و درس خوندن نيست كه مهمه بلكه روش درس خوندن هم پراهميته كنكور راهي بود كه ما طي كرديم . توي اين راه كوله باري از تجربه جمع كرديم كه دوست داريم تجربه هامون چراغي هرچند كوچيك باشه براي راه شما ... حتما شنيديد كه ميگن هركس ازتجربه هاي ديگران استفاده نكنه محكوم به تجربه است نظرات شما انگيزه اي براي ادامه ي راه ماست . پس لطفا ما رو از نظرات خوبتون محروم نكنيد.


 

اگر میخواهید گام بردارید، ابتدا مسیر را مشخص کنید و مسیر شما مشخص نخواهد شد، مگر آنکه مقصد مشخص باشد. زندگی نیز بدین گونه است که تا انسان مقصد و هدف را مشخص نکرده باشد، مسیر زندگی و فعالیتهایش بیثمر است. در بهترین حالت، مانند این است که بر روی یک دایره حرکت میکند و پس از پیمودن راه و سختیهای زیادی، دوباره در جای اول خود است. به همین علت است که بسیاری از افراد پس از گذراندن چندین سال از زندگیشان در فراگرفتن یک رشتهی تحصیلی و یا یک حرفه احساس میکنند، راه را اشتباهی آمدهاند و از موقعیت خود راضی نیستند ودست به تغییر رشته یا حرفهی خود میزنند، در حالی که اگر از ابتدا هدف و مقصد را صحیح انتخاب میکردند، عمرشان بیهوده نمیگذشت. هدفهای ما بر دو نوعند:

 

 


1) اهداف کوتاه
مدت

 2) اهداف بلندمدت

 

باید در انتخاب هر کدام از آنها دقت داشته باشیم و خود را جایی تصور کنیم که این اهداف را به دست آوردهایم و از خود بپرسیم: آیا آن همان چیزی است که من از زندگی میخواستم؟ اگر به این احساس رسیدید، در این موقع است که هدف مناسب را یافتهاید و باید برای آن تلاش کنید. این را بدانید که اهداف بزرگ و بلندمدت، تلاش بسیار میطلبند و تلاش بسیار، انگیزههای قوی میخواهد. بدون انگیزه، انسان در نیمهی مسیر دلسرد میشود، پس انگیزههای خود را بشناسید. در آینده در مورد روشهای دقیق ترسیم اهداف، انگیزه و راههای ایجاد آن، صحبت خواهیم کرد.
 
 
 
 

دکتر مهدی شاهنظری



نظرات شما عزیزان:

محمد
ساعت11:32---26 بهمن 1390
سلام من محمد از بوشهر شهر عسلویه سال سوم دبیرستان رشته تجربی هستم معدل نوبت اول 19.85اما در کنکورهای آموزشی گزینه 2 نتیجه خوبی نمگیرم بعضی روزها 6ساعت مطالعه دارم وبعضی اوقات حوصله خوندن به دلایل مختلف (آب وهوا؛خستگی ؛ندارم میخوام یه راه حل برای خوندن مستمر و یادگیری همیشگی به من نشون بدید (راستی من مدرسه نمونه بوشهر هم قبول شدم رفتم دیدم دارم روانی میشم به همین خاطر برگشتم ؟وحالا از شما راهنمایی میخوام ایمیلم بالا هست شماره ام 09380721068

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 114
بازدید ماه : 274
بازدید کل : 92007
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1